Details anzeigen
Einbauzeit etwa: 2 Stunde(n)
Gewicht: 2,24 KG
Packungsgrösse (LxHxB): 6x6x6 cm
Anzahl pro Fahrzeug: 1 Satz
Der Satz beinhaltet 16 Stück Radstehbolzen und 16 Stück passende Muttern!
Vorteile: Beim Rennsport schon lange benutzt - sicher schnelleres Radwechseln!
Ausserdem können Spurtverbreiterungen nicht zusätzliche Befestigung mit 5 Specialbolzen egal welche Stärke sie haben, einfach über die Stehbolzen und das Rad drauf - einfach schnell und sicher!
Englischer Text:
Benefits of a Stud conversion:
Try and find a MINI race car that hasn't converted to studs yet. They're stronger, safer, and improve pit stop times significantly. For non race cars, stud conversions make wheel install and removal much easier as you do not have to line up the holes in your wheels, spacers, and hubs before hand threading in a single lug bolt. Simply slide the wheel onto the studs, and let go. Your wheel will no longer spin around the hub, but will instead be lined up correctly.
Extended length studs like these allow for a range of spacers to be used without any additional modification. You can easily use 3, 5, 10, 12mm or no spacer at all. When using lug bolts with spacers you are forced to purchase a different length lug for each width spacer. Why own a bucket full of lugs when a single set of studs can do it all?
By remaining installed, the studs put less ware on the threads of your hubs. They guarantee there is enough thread engagement, as you can see how many threads were engaged during install.
Wheel studs replace your OEM lug bolts by simply threading into your cars hub. Once installed they do not need to be removed when changing or removing wheels. Only the lug bolts are removed similar to many domestic vehicles.
Installation instructions:
Thread the studs into your hubs until they bottom out. You can use the 5.5mm hex head to speed up installation. Be sure to use red Loctite or equivalent to properly secure the studs and prevent them from backing out. (You can add a tube of thread locker and one 5.5mm hex wrench to your stud kit by selecting "Add to my order" in the "Install Kit" drop down.) Do not torque studs like a traditional lug bolt. Torque them to 30 ft-lbs only. Lug nuts can then be torqued on at the regular MINI suggested rating of 80-88 ft-lbs.
Removal instructions:
DO NOT use the 5.5mm hex head for removal of studs, the heads will strip. You will have to double nut the studs to remove them. This simply means placing a second nut onto a stud, to keep the first one from spinning during removal.
Lassen Sie eins unsere BMW/MINI spezial Werkstätten die Montage machen, wir haben die Erfahrung und günstige Preise!
Wir empfehlen, die Montage von einer fachkundigen Person durchführen zu lassen.
Lassen Sie eins unsere BMW spezial Werkstätte die Montage machen, wir haben die Erfahrung und günstiege Preise!
ALLES FÜR BMW & MINI!
In unserem Online-Katalog finden Sie "nur" ca. 27.000 neue und gebrauchte Produkte von rd. 500.000 BMW & MINI Produkte, die wir liefern können, bitte kontaktieren Sie uns, wenn Sie nicht finden, was Sie
benötigen!
WUSSTEN SIE DAS WIR AUCH SPEZIALISTEN IM BEREICH BMW MOTORRAD SIND! KONTAKTIEREN SIE UNS GERNE FÜR EIN ANGEBOT.
Denken Sie daran, wir haben immer die niedrigsten Preise und die größte Auswahl! Bitte beachten Sie auch, wenn Sie die Original BMW / MINI-Ersatzteilnummer besitzen (11-stellig, möglicherweise nur die letzten 7-stellig) - dann können Sie diese direkt in das Suchfeld oder den Warenkorb eingeben und den Preis und ggf. den Preis sehen. Bestellen Sie es, auch wenn das Teil nicht in unserem Online-Katalog zu finden ist!
Kontaktieren Sie uns! - unter odense@schmiedmann.com
Kunden die diesen Artikel kauften, kauften auch
186.72
EUR
zuzüglich MwSt
Bestellnummer
PFF5-201GBLK
Auf Lager
Zustand des Artikels: Neu
Passt auf:
Alle Modelle
Details anzeigen
3.05
EUR
zuzüglich MwSt
Bestellnummer
11617528340S
Auf Lager
Die Ware ist unoriginal aber in OE Qualität
Zustand des Artikels: Neu
Passt auf:
114I
116I
118I
Details anzeigen